Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Malin Söderberg - 26 augusti 2008 22:12

Ibland blir jag verkligen så förbannat trött på mig själv så jag bara vill gå och lägga mig. Men på samma gång kan jag inte göra annat än skratta åt mig själv också. Var ju då till emmi ikväll, vi var till Knorring och sedan till Select. Väl inne på select upptäcker jag att jag har låst in nycklarna i bilen - för tredje gången denna sommar! Ringer hem och får tag i syrran som går ner och meddelar mamma och pappa som är nere vid stranden och badar bastu, att de måste komma med mina extranycklar. Sen pratar jag med syrran igen, som ska leta fram mina nycklar från det ställe jag alltid lägger dem på, men inga nycklar där inte. Så då vet jag inte alls var jag har dem längre. Jag och emmi går hem till hennes pappa, som tycker att jag ska ringa bärgningsbil och be dem komma och låsa upp. Så jag gör det och får samtidigt veta att det kommer kosta närmare 70 euro. Då blir jag inte alls glad. Men sen kommer emmi på att hon tror att mina extranycklar är hos henne, så vi ringer till gårdskarln så han kan komma och låsa upp hennes lägenhet hos oss. Ja, alltså, hennes lägenhetsnyckel låg i min bil och bilnycklarna låg i hennes lägenhet :P Nåväl, jag ringde och avbokade bilbärgningen och gårdskarln kom och hämtade oss från emmis pappa och släppte in oss i lägenheten och tack och lov - där låg nycklarna! Skulle egentligen ha kostat 40 euro att bli insläppt av gårdskarln men nu hade jag sån tur i oturen att han var emmis pappas kusin, så han tog inte någonting i betalt. Hela skiten fick alltså till sist ett lyckligt slut! :) Men nu har jag redan packat ner min ena extranyckel i handväskan och den andra i jeansfickan för imorgon. Ifall att liksom....


Av Malin Söderberg - 26 augusti 2008 14:30

Hmm, nu tror jag att jag faktiskt börjar få ordning på det mesta. Eller det jag kan göra nu i alla fall. Så nu sitter jag bara här och stirrar och tycker att det känns som att jag har packat alldeles för lite saker. Har ju inte alls särskilt många lådor... Hm. Rummet ser forfarande ut som kaos och det finns fortfarande saker att packa ner, men det får göras på torsdag kväll och fredag. Ikväll ska jag fara in till stan och träffa emmi för sista gången på ett tag. Det känns tråkigt och vemodigt... Har ju bott precis brevid henne i ett år och man har varit van med att kunna spinga över till henne lite när som helst, men nu kommer inte det gå längre :( Vi får hälsa på varandra lite då och då på helgerna i alla fall. Bättre än ingenting. Men i alla fall, tråkigt....


Och imorgon ska jag köra till Uppsala, alldeles ensam! Hjälp. Håll tummarna för att jag klarar mig! :) Det är registrering i skolan på torsdag men för att få registrera mig i skolan så måste jag först skriva in mig i en nation och betala kåravgift och sånt. Det betyder alltså att jag måste vara i Uppsala i typ två dagar bara för att få skriva in mig och det är ju lite störande, men vad kan man göra? Man kan ju alltid se det från den ljusa sidan, jag hinner gå runt och irra och tappa bort mig i lugn och ro typ hela dagen i alla fall :) Tänkte låna pappas GPS så att jag ska hitta när jag kör, men om den inte funkar så går det nog mindre bra. Då kommer jag hamna i Norrköping eller nåt :P  


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards