Direktlänk till inlägg 19 augusti 2008

Snigelfart

Av Malin Söderberg - 19 augusti 2008 11:12

Näst sista dagen på jobbet. Ska bli skönt att vara lite ledig innan skolan börjar! Skulle ju vilja hinna ta det lugnt och lata mig lite, men det känns som att det inte finns så mycket tid för det på grund av allt som ska hinnas med. Men men, det känns nog faktiskt som att man börjar tröttna lite på denna arbetsplats nu efter alla dessa veckor här.. längtar nog faktiskt lite efter att börja plugga. Eftersom vi ska ha tenta redan en vecka efter skolan har börjat så har jag redan börjat läsa lite, det är inte så lite som ska läsas. Men en sak har jag konstaterat: det går i snigelfart. Eftersom jag antecknar på svenska och texten är på engelska så måste man vara sjukt koncentrarad för att förstå innebörden av alla meningar och dessutom kunna skriva om dem på ett vettigt sätt. Ja, man kan lugnt säga att det är jäkligt tidskrävande.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Söderberg - 31 augusti 2008 19:49

www.malinder.blogspot.com

Av Malin Söderberg - 29 augusti 2008 13:46

Idag har jag varit på stan och gjort ett par sista ärenden. Skulle luncha med mamma, fick vänta på henne en liten stund så jag traskade in på Magique för att kika lite och lyckades göra ett riktigt fint fynd, hittade ett par snygga festskor som hade ...

Av Malin Söderberg - 28 augusti 2008 21:22

Ja, idag var det registrering i skolan då. Hittade till rätt lokal, tjoho :) Var faktiskt lite halvnervöst, man känner sig så ensam och vilsen när man är på nya ställen bland en massa andra männsikor. Konstigt det där, hur man kan känna sig som allra...

Av Malin Söderberg - 27 augusti 2008 17:44

Är i Uppsala nu. Jag klarade av att köra hit i min ensamhet, men det var nog tack vare pappas GPS, annars hade jag kört bort mig tio gånger om :P Har varit och skrivit in mig i Värmlands nation och varit ner till skolan och spanat så jag inte ska tap...

Av Malin Söderberg - 26 augusti 2008 22:12

Ibland blir jag verkligen så förbannat trött på mig själv så jag bara vill gå och lägga mig. Men på samma gång kan jag inte göra annat än skratta åt mig själv också. Var ju då till emmi ikväll, vi var till Knorring och sedan till Select. Väl inne på ...

Ovido - Quiz & Flashcards