Alla inlägg under oktober 2007

Av Malin Söderberg - 25 oktober 2007 16:10

Idag har jag varit i skolan, det känns som det börjar bli ett tag sen man var där och hade riktiga lektioner... Har haft redovsningar av våra grupparbeten. Vi ska fortsätta imorron, och då är det vår tur. Usch, det är inte annat än att man faktiskt börjar bli nervös, har aldrig haft föredrag för så mycket som 30 pers förut! Men men, det är väl bara att bita i det sura äpplet, alla måste ju. Dock känns det som att min grupps arbete är ganska mycket mindre ambitiöst än de andra gruppernas.. hmm. Jaja, det är som det är. Ikväll ska jag gå till bibban och plugga. Kanske man får lite mer gjort där, när man inte är i närheten av sin tv och dator, man har ju faktiskt inget annat än böckerna att koncentrera sig på då. Men det hindrar väl inte att tankarna som vanligt flyger iväg åt alla håll... Det brukar ju oftast bli så att jag läser, men jag tar inte in någonting eftersom min hjärna befinner sig nån helt annan stans. Så sen när jag väl har plöjt igenom allt och stänger boken så inser jag att det ungefär bara är en mening som har fastnat. Alltså inte så givande... dock var jag ju hemma och läste större delen av dagen igår och imponerande nog så lärde jag mig något!


Men nu önskar jag faktiskt att det kunde bli imorron klockan fyra nu, när jag ska åka hem.. Ska först åka upp till Uppsala efter skolan och åka med Milla till eckerö linjen, eftersom Ålandsfärjan inte går.  


Nej nu ska jag sluta babbla om en massa tråkiga saker och göra nåt vettigt...  

Av Malin Söderberg - 23 oktober 2007 10:55

Åh, vaknade inatt av att jag hade en fruktansvärd huvudvärk, har aldig haft så ont i huvudet i hela mitt liv förut. Jag trodde fan att jag skulle dö och ville bara gråta... usch, det var hemskt. Kunde knappt röra mig, men jag fick i alla fall i mig två värktabletter så till sist började de verka och jag kunde somna om. Har dock fortfarande lite ont.. konstigt. Men men. Idag är jag ledig hela dagen och det är jätteskönt. I och för sig var jag ju inte i skolan så länge igår heller, en timme. Så idag ska jag plugga, ska fixa lite inför vår redovisning av grupparbetet på fredag och så ska jag faktiskt börja läsa lite till nästa delkurs. Det har ju varit rätt lugnt nu på kvällarna ett tag, har nästan inte haft nåt att läsa, men nu är det slut på det roliga. Nästa vecka ska jag skriva en stor hemtent, som nog kommer att ta mycket tid, och sen efter det har vi sjukt mycket att läsa igen. Så det är lika bra att börja nu så jag inte måste sitta sen och läsa när jag kanske skulle kunna vara hemma och träffa Jacob eller nåt. Det gäller att ligga steget före... nej nu kanske man faktiskt skulle börja plugga och inte bara sitta här och säga att jag ska göra det....

Av Malin Söderberg - 21 oktober 2007 17:49

Det här är inte alls roligt, inte det minsta. Jacob har varit och hälsat på mig i helgen... det var jättehärligt att få ha honom här hos mig hela helgen! Men nu har han farit hem. Och det jag vet att det är tre veckor tills vi ses nästa gång... och det är fruktansvärt jobbigt. Det är jättetomt efter honom nu, känns så ensamt.. och tre veckor känns som evigheter. Varför går tiden så fort när man har roligt men så långsamt annars?! kunde det inte vara tvärt om..  Jag vill inte att det ska vara tre veckor tills nästa gång, jag vill verkligen inte. Näej, nu känns det verkligen för jävligt.....

Av Malin Söderberg - 18 oktober 2007 15:33

Idag har vi jobbat på vårt grupparbete igen, och till vår stora lättnad blev vi nästan helt klara. Ska bara träffas några timmar nästa vecka och finputsa och lägga upp vår presentation. Idag har jag varit totalt fnittrig hela dagen, sådär som bara en tjej kan vara. Vet inte riktigt varför, men det har väl lite olika anledningar... dels för att jag var trött, dels för att jag börjar bli så trött på vårt arbete och dels för att jag tycker så mycket om min grupp. Vi är alla ganska olika, men det är allas små egenheter som gör det hela så roligt. Nåväl, skönt att vi är klara i alla fall, så man får vara ledig imorron när Jacob kommer. Skönt nu på kvällarna när man egentligen inte har nåt att göra till skolan. Eller jag har anteckningar som borde renskrivas och så skulle jag kunna läsa igenom och fixa lite småsaker på vårt grupparbete, men ju mindre jag har att göra, desto latare blir jag... alltså orkar jag inte göra nåt. Konstigt det där, när man inte har så mycket annat att göra så borde man ju orka med lite småsaker... men nej. Ikväll ska jag inte göra så mycket, Emelie ska komma över en stund tror jag.


På tal om annat börjar jag bli GALEN på alla jobbiga drömmar, varje natt drömmer jag massor! känns olustigt... Förresten börjar jag längta hem ganska mycket igen. Suck. 

Av Malin Söderberg - 17 oktober 2007 19:21

Åh, älskar doften av nytvättade kläder!  Har tvättat idag, skönt,  hade en massa kläder som behövde tvättas... Men nog är det ju problematiskt att vika lakan ensam, skrynkliga blir dom. Ja inte är det lätt, haha! Inte har det hänt nåt speciellt idag egentligen, har suttit och arbetat med gruppen på vårt grupparbete. Det går rätt segt framåt, vi börjar tröttna på det... ska sitta hela dagen imorron igen, hoppas vi blir klara då. För sen är det ju helg och då kommer Jacob och hälsar på mig :) äh, har ingenting vettigt att skriva egentligen, har ju inte hänt nåt speciellt här, hade bara lite tråkigt. Men nu ska jag se på bonde söker fru.

Av Malin Söderberg - 15 oktober 2007 12:14

Jaha, då var man tillbaka igen efter en helg hemma. Vart tog tiden vägen? Det gick ju hur fort som helst, men det var jätteskönt att vara hemma, träffa familjen och Jacob. Har bara tagit det lugnt och inte gjort någonting egentligen. Dock stör det lite att jag inte stannade hemma en dag till, eftersom skoldagen idag inte var obligatorisk... jag har varit där på förmiddagen men det var tråkigt så jag har redan gett upp och tänker inte gå tillbaka. Så jag kunde lika gärna varit hemma. Men men, för sent för det nu.

Nollesittningen i torsdags var trevlig, jättegod mat! Så det var en bra kväll.  

Nu ska jag gå ut och gå med emmi, och handla på samma gång. Min hylla i kylskåpet skriker tomt!  

Av Malin Söderberg - 11 oktober 2007 17:27

Ja, idag kan man tala om skrivkramp i alla fall... Har suttit på föreläsning hela dagen, mellan nio och fyra. Man känner sig ganska trött och fullmatad i huvudet nu, men det var faktiskt inte så farligt som jag förväntade mig att det skulle bli. Det var till och med förvånansvärt intressant, handlade om bland annat pskoydnamiska-, kognitiva- och familjeteorier och terapier. Skrev i alla fall tills pennan glödde och jag hade skrivkramp, har sammanlagt antecknat 20(!) sidor idag. Och ikväll är det nollesittning med fin middag, hoppas det blir kul. Dock är det ju bordsplacering, så hoppas man hamnar brevid nån man kan prata med. Och imorron far jag ju hem, jippie! Ska ha en lugn och skön helg...

Nej nu fortsätta fixa mig, ha en trevlig helg alla!  

Av Malin Söderberg - 10 oktober 2007 15:11

Idag har jag varit i skolan hela dagen och jobbat på projektarbetet med min grupp. Det har faktiskt varit ganska skoj, vi har haft roligt hela dagen. Jag gillar min studiegrupp, det är roliga och snälla människor. Dessutom har de förståelse för att jag vill åka hem och är inte omöjliga med att dela upp arbete om det är så. Men nu är det ju så att vi ska byta grupp redan om ca två veckor, jag vill inte byta! Man har ju just lärt känna varandra lite och börjat fungera bra tillsammans, och så ska man kastas in i någon ny grupp... näej, jag vill inte det. Tänk om man får en grupp som vägrar dela upp arbete och inte har någon som helst förståelse för att man vill åka hem ibland... Åh, hoppas inte. Men men, man får se hur det blir bara. Annars har det inte hänt så mycket här, tog ledigt några timmar från skolan igår från en föreläsning som jag inte orkade gå på. Ikväll ska jag plugga lite, har lite att läsa inför imorgon. Det kommer att bli en rätt stressig dag imorgon, föreläsning mellan nio och tolv, och en till föreläsning mellan ett och fyra, jobbigt... Och sedan börjar nollesittningen klockan sju, hoppas det blir kul!


Förresten så är det kul att ni skriver kommentarer till bloggen, roligt att läsa :)  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards