Alla inlägg under februari 2008

Av Malin Söderberg - 28 februari 2008 16:30

Ännu en lång dag i skolan avklarad. Nu ska det bli så himla skönt med helg! Ska äntligen få träffa Jacob imorgon efter en lång månad av segt väntande. Faan vad jobbigt det har varit! Tror helt ärligt inte att jag skulle klara av detta många gånger till, en månad är en lång tid.. Nej, verkligen inte kul. Men men, nu har jag i alla fall klarat av denna månad. Dock ska jag ju redan åka tillbaka till Sverige redan på söndag förmiddag och det lockar inte alls. Men så är det, kan inte göra något åt det tyvärr. Nu ska jag i alla fall börja dra mig mot Stockholm och sova hos syster. Sen hoppas jag på att komma hem till ett fullproppat kylskåp imorgon, det har varit rätt så tomt i mitt den senaste veckan. Får se om jag orkar uppdatera i helgen, annars får ni ha en bra helg!



Av Malin Söderberg - 27 februari 2008 18:51

Hoho, har varit i skolan mellan tio och kvart i sex idag! Först en ganska intressant föreläsning på förmiddagen om varsebliving och hur man ser det man vill se och hör det man vill höra osv... sånt gillar jag. Sen började vi grupparbeta, men flamsiga och oeffektiva som vi är så tog det fem jävla timmar innan vi blev klara, och då ska man komma ihåg att vi satt tre timmar igår också. Vi flummar verkligen hela tiden och kan inte koncentrera oss mer än fem minuter i sträck. Men idag har vi ändå haft rätt roligt. Istället för att komma hem trött och grinig, som man brukar kunna göra om man har arbetat allt för länge, så kom jag hem och kände mig sprallig och glad (men dock ganska slukörd i huvudet). Vi fortsatte ju med våra sociala experiment idag igen, det är nog det roligaste vi har gjort hittills på utbildningen tror jag.. Men men, imorron är det lång dag igen, 10-16. Funderar lite på att skippa föreläsningen på förmiddagen och gå till skolan först till ett.. men jag vet inte, kanske man skulle vara lite duktig ändå.

Hihi, nu ska jag packa lite smått för imorron åker jag till syster i Stockholm efter skolan :)  

Av Malin Söderberg - 26 februari 2008 19:21

Åh, är väldigt godissugen nu.. varför blir jag alltid det efter jag har ätit? Inte bra.  Har inget gott hemma, men jag kan ju inte gå till ICA bara för det heller.

Nåja. Idag har vi haft föreläsning med tråkig föreläsare igen. Sen var vi gjort gruppuppgifter, typ sociala experiment, och det var faktiskt rätt skoj (trots att jag är grymt trött på gruppupgifter nu, kan man aldrig få vara ifred och göra nåt för sig själv?). Var en massa olika uppgifter som vi skulle göra, t.ex titta på en petflaska och komma på så många olika användningsområden för den som möjligt... och en massa annat som jag inte orkar förklara. Men vi blev inte klara så vi får fortsätta imorron, vilket betyder lång skoldag igen. Suck. 

Men men, snart är det helg!


Förresten så har jag fått reda på att de ska starta en socionomutbildning i Uppsala till hösten, vilket ger mig ännu en valmöjlighet. 

Av Malin Söderberg - 25 februari 2008 23:07

Okej, nu ska jag nojsa lite mer om mina framtidsfunderingar... Ni får ursäkta om ni tycker att jag tjatar, men jag funderar så mycket på det just nu så jag måste dela med mig av mina tankar :)

Ju mer jag tänker på att jag inte skulle bo här i höst, att jag bara behöver stanna här till slutet av maj, detso bättre känns det. Bara tanken på att bo i Stockholm eller Uppsala ger en lättnadens känsla i kroppen, det känns som en befrielse på nåt konstigt sätt. Så nu ser jag det som ett ganska säkert tecken på att jag behöver flytta härifrån. Kan inte minnas att jag har mått riktigt bra en längre period när jag har varit här och så ska det inte vara. Om jag har nån möjlighet att testa på olika saker så är det väl ändå nu när jag är ung?! 

Men sen är det ju typiskt mig att börja tänka steget längre... Om jag sen kommer på att jag vill bli socionom och sen dessutom vidareutbilda mig, kommer jag inte ångra mig då att jag inte fortsatte direkt? Kommer jag orka plugga i flera år till? Men jag lär ju inte få veta om jag inte testar och känner efter. Borde följa känslorna...  Nåja, nu ska jag sluta spekulera men det lutar nog just nu åt att jag inte kommer bo här i höst. Godnatt!

Av Malin Söderberg - 25 februari 2008 20:31

Bara så ni vet så har jag ingenting vettigt att blogga om nu, bloggar bara ändå för att jag tycker det är roligt :) Jag har just satt i mig en hel ask Marabou Alladin-hjärtan, så nu mår jag dåligt.. Hmm. Sjukt goda men sjukt söta, isch. Dåligt av mig. Jaja, det är lätt att vara efterklok. Annars har jag varit i skolan hela dagen och lyssnat på en torr föreläsare. Sen har jag tränat också. Och nån har varit och fixat min trasiga hallampa, så nu har jag ljus i hallen igen (som om ni skulle bry er). Jag längtar till helgen. Och så längtar jag till nästa vecka, då jag kan åka hem igen redan på onsdag. Sen längtar jag till påsklovet också. Men mest av allt längtar jag till sommarlovet!

Nej, nu är det ett faktum att jag bara rabblar en massa ointressant strunt utan värde. Så det är nog bäst att jag gör nåt annat istället. 


Av Malin Söderberg - 24 februari 2008 12:48

Klockan är tio i ett och jag har inte klätt på mig ännu... sitter här framför datorn i nattlinne med täcket runt mig. Men det är därför jag älskar söndagsmorgnar, man kan sova hur länge man vill och sen ligga och dra och sega hur länge som helst. Har ätit frukost i sängen idag också, mysigt :)

Har en känsla av att hela dagen kommer bli lite seg.. har ju tänkt läsa klart en bok som ska vara läst tills imorgon, men så har jag tänkt i flera dagar och inte har det blivit nåt av det ändå.. så det blir väl inte så mycket av det idag heller. Däremot ska jag städa korridoren, gå promenad med Emmi, käka pizza med Emmi och Emelie och sen träna. Så kanske man skulle gå och klä på sig nu då...

Av Malin Söderberg - 23 februari 2008 11:37

Jag är trött. Helt okej kväll igår, det var mysigt och trevligt när vi åt middag, men ute på Kåren var det inte så jätteroligt. Jag vaknade konstigt nog redan klockan nio i morse, så jag är riktigt trött nu. Men det är fint vårväder ute så det blir nog promenad i solen idag i alla fall :) Och ikväll är det korridorsfest i emmis korridor som jag ska gå på.


Förresten så mailade jag till Stockholm förut och undrade om det fanns någon möjlighet för studieortsbyte. Fick svar för någon vecka sen att det var möjligt att ansöka om byte, men att det var väldigt svårt att få en plats, på grund av platsbrist. Så hon tyckte istället att jag skulle söka till programmet och sen om jag kommer in så kan jag ansöka om att få kurser till godo. Men det skulle ju i så fall betyda att jag måste gå 3½ år till då och det känns väl lite jobbigt.. Men inte vet jag, kanske det kan vara bra också. Om jag har ca två terminer till godo så kanske jag kan göra nåt annat under den tiden. Kanske gå en annan kurs, jobba eller resa.. Så helt fel behöver det ju inte vara. För nu känns det som att jag inte klarar av 2½ år till här, inte i sträck i alla fall. Jag känner mig så himla låst här, kan inte åka hem när jag vill, och det behovet har jag. Det är inte alls roligt att känna att man sitter fast någon stans när man inte riktigt vill vara där. Och om jag skulle bo i Stockholm skulle jag hinna hem även om vi går i skola på en fredag, det gör jag ju inte nu. Då skulle man ju till och med kunna åka hem bara över en natt och det skulle vara jätteskönt. Dessutom vågar jag inte ens tänka på hur mycket pengar som har gått åt till tågbiljetter och hur många timmar av segt väntande på tåg och bussar och båtar det har blivit. Nej, ju mer jag tänker på det så känner jag mig lite idiotisk som bor här.

Men sen till en annan jobbig fråga… vill jag bli socionom? Eller är det nåt annat jag vill bli? Kanske jag skulle gå en kurs psykologi i höst för att få perspektiv till socionomutbildningen och se hur det känns. Eller kanske jag helt skulle strunta i att plugga och jobba lite istället?

Eller vad ska jag göra? Hjälp. Så många frågor utan svar.

Av Malin Söderberg - 22 februari 2008 17:20

Seeeeeeeg skoldag idag. Men redovisningen gick nog bra i alla fall.

Wiie, om exakt en vecka är jag hemma! Jag längtar, längtar, längtar, längtar, längtar.... Ja, ni förstår. Vill hem och pussas och kramas med Jacob! Och träffa familjen. Känns som jag har varit här lite för länge nu. Men tydligen ska det vara klassfest igen nästa fredag.. Typiskt att det är då jag ska hem, men det kan inte hjälpas. Att fara hem är ändå bättre. Låt nästa vecka gå snabbt!


Nej, om jag skulle hoppa i duschen nu då.. Sen kommer Emmi, Emelie och Yvonne över så vi ska fixa lite tjejmiddag och dricka vin. Mysigt. Sen blir det utgång till Kåren. Så jag hoppas på en trevlig kväll.


Ovido - Quiz & Flashcards