Alla inlägg under april 2008

Av Malin Söderberg - 28 april 2008 20:17

Åh, i vanlig ordning är det jobbigt att försöka packa. Nu vet jag verkligen inte vad jag ska ha med mig eftersom jag inte vet vad det är för väder på Valborg eller vad vi ska göra.. Och sen ska man ju hem direkt efter det, så det måste man också komma ihåg. Herregud. Inte lätt det här...


Skola idag, var ju ett tag sen man hade vanliga lektioner. Men det var inte så jobbigt. Sen träna, vilket inte gick särskilt bra för av nån konstig anledning var jag totalt förvirrad och hängde inte alls med. Men så kan det gå. Imorgon blir det alltså Uppsala, åker vid tolv. Sen anländer Emma och Sanna vid fyra och Emmi vid fem. Så vi blir alltså fem personer i Millas lilla rum på ca 20 kvadrat. Kan bli spännande... Nä, men kul som fan ska det bli i alla fall :) åtminstone på onsdag! 




Av Malin Söderberg - 28 april 2008 10:05

Vart har min självdiciplin tagit vägen?!

Av Malin Söderberg - 27 april 2008 22:48

Nu har jag löst mysteriet med min skrivare och de "icke-existerande" bläckpatronerna. Det fanns bläckpatroner, såklart. De gömde sig bara bra. Emma och Basse hade nämligen en exakt likadan skrivare som mig, så emma visade hur jag skulle göra. Men nu när jag äntligen har fått det fixat så funkar inte skrivaren av någon annan jävla anledning ändå. Den skriver bara inte ut när man vill, utan att ge minsta ledtråd till varför. Satans jävla teknik!


Av Malin Söderberg - 27 april 2008 18:51

Nu är jag tillbaka efter helgens äventyr. Och jag är fruktansvärt trött. Men det har varit en bra helg. Började med lite strosande på stan i Uppsala i fredags. Vi köpte en fin glasskål i present till Emma men lyckades ju såklart ha sönder den innan vi var hemma så vi måste köpa en ny prestent. Tragiskt. Sen blev det en lugn kväll med promenad och tv-tittande. I lördags började vi dagen med att rita ett födelsedagskort åt Emma och kunde missnöjt konstantera att vi nog har tappat vår kreativa sida sen vi slutade på sos. Hm. Sen drog vi iväg mot Gävle. Där sprang vi lite på stan igen (givetvis, det måste man ju göra var man än är) och sen stressade vi hem och fixade middag och lite småsaker inför kvällen. Sen var det alltså fest hos Emma, det var faktiskt trevligt! Testade spela Guitarhero för första gången, det var jättekul! Dock gick det inte särskilt bra, men det är ju en annan sak. Sen var vi via Kåren (bara att konstatera; kåren i örebro är mycket mycket bättre!) och sedan till nåt annat ställe. Vi promenerade dock hem rätt så tidigt, vilket var väldigt jobbigt för mina stackars fötter som inte alls mådde bra. Sen sov jag och Milla sött på soffan. Idag hann vi bara spela lite mera guitarhero och käka frukost innan vi for. Jag körde från Gävle till Uppsala, det var kul! Snart ett år sen jag körde i Sverige sist så det var verkligen på tiden. Nu är jag som sagt väldigt trött, men det har jag egentligen inte tid att vara. Måste städa korridoren, duscha, fixa inför morgondagens seminarium och hinna träffa Emmi. Alltså har jag inte tid med det här längre... Lägger upp bilder från helgen när jag orkar. 


Av Malin Söderberg - 25 april 2008 09:37

Jag skulle vilja ha en balkong! Skulle vara helt perfekt att sitta ute och käka frukost såna här soliga dagar, eftersom solen lyser in genom fönstret på mornarna. Grillningen igår var trevlig! Men redan vid åtta-tiden var jag genomfrusen och kunde knappt röra fingrarna på grund av kylan, så då var jag tvungen att gå in till mig. Nu borde jag packa inför helgen, blev liksom ingenting av det igår. Jag gillar inte att packa! 


Av Malin Söderberg - 24 april 2008 15:16

Ännu en sommarlovs-dag idag. Sov till halv elva, sen ut och sola med Emelie i några timmar. Vardagslyx :) När jag kom in efter solandet och tittade mig i spegeln var det bara att konstatera att jag har fått ca 7 miljoner nya fräknar. Men det är väl ett faktum; med solen kommer fräknarna. Nu kom jag just ut ur duschen så snart ska jag och Emelie gå på jakt efter en engångsgrill, korv och korvbröd. Vi ska nämligen grilla ikväll, med en massa folk som jag inte känner.. den enda jag vet vem är så är Emelie. Men men, det blir nog bra det. Imorgon blir det Uppsala! :) 


Av Malin Söderberg - 23 april 2008 17:50

Jag glömde ju skriva att jag klarade hemtentan.


:)  

Ovido - Quiz & Flashcards