Alla inlägg under november 2007

Av Malin Söderberg - 29 november 2007 17:38

Åh, då var denna skolvecka över! Är ledig imorron... eller ledig och ledig, ska ju plugga hela dagen, men behöver iaf inte gå till skolan. Jätteskönt! Känns som det har varit mycket skola den här veckan. Så imorron tänker jag faktiskt unna mig en sovmorgon, ända till klockan tio ;) Det känns som om det behövs. Just nu unnar jag mig lite pepparkakor också, mums! ska ha pepparkaks-kalas med emmi senare ikväll:)


Hmm. Vår lärare fällde en väldigt upplyftande kommentar idag:

"Livet slutade vara enkelt den dagen ni kom in här". Tack, det var roligt att höra. Fast jag tyckte i och för sig att livet inte var så himla enkelt innan jag började här heller... Men det lär ju knappast bli enklare. Varför är det inte så enkelt som när man var liten? De största bekymmer man hade då handlade i princip om ens leksaker och man kunde gå till mamma eller pappa så fort något var fel, så fixade dem de åt en. Det var härliga tider det... Men nu står man här och ALDRIG fan kan någonting vara enkelt!


Måns i min korridor var inne hos mig för en stund sen.. Hans första kommentar var: "Fan vad mycket finare du har det här än Niclas. Det luktar till och med gott, det är första gången på 4-5 år" Haha! Rätt skoj. 



Av Malin Söderberg - 28 november 2007 19:32

Ja, det känns lite så faktiskt. All skola står mig upp över huvudet och värre lär det bli när vi ska börja med vårt stora grupparbete som ska vara klart innan jul. Så förmodligen kommer jag att kollapsa nån gång runt lucica... Så egentligen har jag ingenting att skriva här eftersom skolan är det enda liv jag har nu, vilket inte är så intressant för er att läsa om. Tragiskt men sant.Tänkte bara uppdatera ändå för att klaga lite.... 

Är sjukt trött också, somnade idag på föreläsningen (fy,fy...) och sov ytterligare två timmar när jag kom hem. Nu är jag trött igen och skulle förmodligen somna om jag skulle tillåta mig.  

Av Malin Söderberg - 25 november 2007 18:29

Varför varför varför måste helgerna gå så fort och veckorna så långsamt?!

Det är alltid så. Men helgen har i alla fall varit bra! I fredags var jag, milla, emmi och emelie hos mig och sen var vi ut. I lördags var vi på stan hela dagen typ och shoppade lite, både åt oss själva och lite julklappar. På kvällen var vi på bio och såg filmen Solstorm, men den var inte bra. Obehaglig och äcklig.. Sen var emmi och andreas hit och hälsade på en stund. Idag sov vi länge och sen for Milla hem vid två. Så sen har jag pluggat och så var emmi snäll och bjöd mig på plättar till middag :) mums mums! Nu är det plugg som väntar resten av kvällen, suck.. har en förmodligen rätt tråkig skolvecka framför mig.. så det är bara att börja vänta på nästa helg, när mamma och syster ska komma och hälsa på. Det ska bli kul! :) 


Av Malin Söderberg - 23 november 2007 12:46

Härliga tider. Denna dag har faktiskt börjat rätt bra. Hade vår redovisning för klassen i morse. Såklart var jag sjukt nervös före och hjärtat slog i 180 ungefär. Men sen när jag väl började prata gick det plötsligt förvånansvärt bra. Blev helt lugn och skulle kunna fortsatt prata ännu längre, det händer aldrig! Men vår redovisning var mycket kortare än alla andras och när vi sedan skulle få feedback av vår lärare trodde vi att vi skulle klagomål för det, men tvärtom hade hon bara bra saker att säga och hon tyckte att vi hade varit jätteduktiga. Men sen blev det rätt nervöst igen för då fick vi ut vår hemtenta... men jag blev godkänd, tjohoo! Det ska firas ikväll! Nu ska jag snart gå och möta Milla till Hemköp, så ska vi handla och laga middag och sen ska vi träffa Emmi och Emelie och kalasa! Det är man värd efter allt slit i skolan! Och för att orka med nästa vecka också för den delen..

Så dagen har börjat bra och jag tror och hoppas att den slutar bra också. Trevlig helg!  

Av Malin Söderberg - 22 november 2007 20:20

.......men annat gör man! 

Idag har jag varit i skolan mellan nio och två, tråkigt värre. Har lyssnat på en massa redovisningar, men imorron är det vår tur... inte roligt. Sen ska vi väl få ut vår hemtenta också, det får vi se om blir roligt eller inte. Men sen vet jag i alla fall att det blir roligt, för sen kommer Milla och hälsar på!

Så idag hade jag ju då planerat att jag skulle plugga en del, eftersom det inte finns en chans i världen att jag hinner läsa ut den där tråkiga boken till måndag när Milla är här i helgen. Men när jag kom hem satte jag mig vid datorn och sen när jag äntligen kom mig för att börja plugga så somnade jag ju såklart. Sedan hann jag läsa en liten stund innan jag åt middag.. Men sen frågade Emelie om jag villefölja med upp till stan på invigning av ett köpcenter med nya klädbutiker, och innan jag visste ordet av satt jag på bussen! Men det var trevligt, det bjöds på supergod prinsesstårta och jag fick dregla lite över en massa fina kläder och andra saker i de nya butikerna. Insåg att min ekonomi kanske inte kommer att vara den bästa efter att jag har varit på shoppingtur med Milla och Emmi på lördag.... Hrrmm. Nåja. När jag kom hem efter stadsbesöket pratade jag i telefonen ca en timme och sedan gick jag raka vägen till Emmi. Gick just hem för att plugga, men var hamnar man?! Jo, framför datorn som alltid. Suck. Men nu måste jag faktiskt gå, för sidorna i boken blir inte färre trots att jag inte läser dem.

Men men, man kan ju se det som så att jag har iaf haft en trevlig kväll, vilket jag inte skulle ha tyckt om jag hade suttit hemma och pluggat hela kvällen....!


Av Malin Söderberg - 20 november 2007 20:59

Idag har jag varit hemma hela dagen och pluggat... eller ja, åtminstone försökt. Men det är segt att sitta hemma hela dagen och plugga. Har dessutom varit extremt trött. Steg upp ungefär halv elva och låg sedan på sängen och försökte läsa, vilket såklart resulterade i att jag somnade efter någon timme igen. Kan iofs ha berott på att boken jag försökte läsa var extremt tråkig, skulle nog säga att det är den tråkigaste boken hittills. Ojoj. Och efter det har jag varit väldigt seg hela dagen och inte fått så mycket gjort som jag hade planerat, men det brukar ju ändå alltid sluta så. Sedan blev jag helt plötsligt helt galet sugen på en chokladtomte, så emmi följde med till Ica och köpte en stor chokladtomte :) Den satt fint. Men men, måste nog plugga lite till ikväll innan jag sover..


Oj shit, insåg just att det mesta jag skriver om här i bloggen är hur mycket jag pluggar och måste plugga.... Det låter som skolan är det enda liv jag har.... HJÄLP!!! så vill jag inte ha det!! Men vad ska man göra, när man inte har tid med nåt annat typ... Åh, herregud....


Jag vill ha helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Av Malin Söderberg - 19 november 2007 18:38

Ja, då var man tillbaka i Örebro igen då efter en massa rännande fram och tillbaka till Åland i ca tre veckor nu. Men nu ska jag bli här ett tag, om allt går som jag vill så ska jag komma hem 7:e december nästa gång. Det är ett tag dit, och det känns lite tugnt... tycker faktiskt fortfarande inte riktigt om att vara här. Men inte har jag något större behov att vara hemma hela tiden heller. Och inte vill jag resa nån stans. Så vart ska man då ta vägen?! Då är det inte så lätt längre. Men som jag har sagt förut så är jag ju så sjukt skoltrött också.. Folk tycker att jag ska ta ett studieuppehåll, men jag är rädd för att om jag gör det så kommer jag inte komma tillbaka heller. Så det är väl lika bra att ta tag i det, fast det känns tugnt. Äsch, jag vet inte. Vet ingenting. Kan inte se klart på någonting just nu. Vet bara att jag måste städa ikväll om jag ska kunna vara här i tre veckor, dammet flyger i princip runt fötterna på en. Hmm. Men i helgen kommer Milla och hälsar på mig, det ska bli kul :)

Av Malin Söderberg - 17 november 2007 12:40

Nu är jag hemma. Jacob var och hämtade mig till båten igår och sen kom han hit. På kvällen skjutsade han mig till Milla, och så for vi vidare till Emma Ölund. De skulle till arken, men jag följde inte med, så Jacob kom och hämtade mig och så for vi hem till mig och sov. Nu har han just farit till Saltvik. Så jag hade ju tänkt vara med Micaela nu, men hon har ju farit på godbymässa hon :( Så jag ringde till Milla istället, och hon är på väg hit nu. Ikväll ska jag till arken och äta,  ska på nån slags parmiddag typ. Vi blir rätt många; Jag och Jacob, Chris och Ika, Hagman och Elin och Jim och Felicia. Så man får väl hoppas att det blir skoj. Åker imorron, redan vid ett. Man hinner ju knappt vara hemma! Och det jobbiga är att jag måste vänta två timmar i Stockholm innan tåget går, suck. Får väl gå runt på Åhléns och kika, det är ändå rätt mysigt nu när de har börjat med julskyltningen. Åh, finns inga ord för hur mycket jag längtar till julen!


Jag borde plugga. Men jag orkar verkligen inte. Det tar så mycket emot bara att ta upp böckerna, usch fy fan. Det tar liksom aldrig slut, så fort en sak är över så kommer nästa. Man blir galen... jag hatar det verkligen! Som sagt så ska det bli skönt med jullov, fast inte ens då får man vila upp sig eftersom man är tvungen att plugga på en tenta som vi har 18:e januari. Det är ju ett tag dit, men det är inte så några böcker som ska läsas, så att... bläh, bläh, blääääh........ skoltrött!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards