Alla inlägg under september 2007

Av Malin Söderberg - 28 september 2007 17:19

Ja, idag är det fredag.. bara två veckor tills jag får fara hem! Dock känns det som en lång tid, suck. Men men, får ta en dag i taget.  Är alldeles ensam nu också, emmi är hemma på Åland. Så ikväll blir det jag, mina böcker och tv:n som kommer att umgås, hoppas vi får en trevlig kväll tillsammans. Jag har i alla fall haft en rätt trevlig dag med mig själv, eftersom jag har varit in till stan en sväng och kikat i butiker. Gick in till Indiska för att jag ville ha två "prydnadskuddar" till min säng och när jag kom in i butiken blev jag mycket positivt överraskad, eftersom det stod på en skylt att de hade erbjudande på alla kuddar i hela butiken, "tag tre betala för två". Då får jag ju en mer än vad jag planerade från början, perfekt! Så jag gick glatt runt och tittade på alla fina kuddar som fanns, men det var ju det som blev ett problem sen - det fanns för många att välja på! Vill man ha en röd, svart och en lila, eller två röda och en svart? eller kanske en grön? ojoj, inte är det lätt. Så det slutade så klart med att jag gick ut ur butiken utan kuddar. Men ska fundera över mit stora dilemma ikväll och så ska jag inhandla imorron. Måste säga att det är skönt att för tillfället ha ett så litet problem att fundera på som att välja kuddar till sängen.... ett litet och rätt meningslöst problem är mycket roligare än att bara fundera över det faktum att det är två veckor tills jag får träffa Jacob nästa gång (vilket är det jag oftast funderar på...). På tal om annat så har jag varit och hämtat nycklarna till mitt rum idag och var såklart tvungen att springa dit direkt och inspektera. Gula väggar har jag. Hmm.. Men de var helt okej, hade dock några fläckar, men det går väl att leva med. Sen insåg jag också att jag måste börja min inflytt med att städa... Tur att mamma och pappa kommer och hjälper! Men nu ska jag gå och diska, sedan ska jag se om mina läxböcker har något trevligt att informera mig om (knappast). Ha en trevlig kväll!

Av Malin Söderberg - 27 september 2007 15:58

.... måste jag skärpa mig! jag har ju bara skrivit ett inlägg hittils, men jag ska skärpa mig.


Är för tillfället rätt stressad, har massor att plugga. Närmare bestämt 600 sidor att läsa till nästa vecka. Dessutom fick jag just mail av min lärare där det stod att jag måste komplettera med uppgifter från seminariet som var i måndags (men jag får skylla mig själv eftersom jag var så dålig på att plugga när jag var hemma i helgen).  Synd att man ska ha så sjukt dålig självdiciplin hela tiden och besökas av hjärnspöken mest hela tiden... Skulle vara så skönt att bara knunna koppla på och av tankarna när man kände för det! På lördag kommer mamma, pappa och lillasyster och hjälper mig att flytta och så ska vi shoppa lite också, det ska bli skoj. Det är förresten ännu en anledning att jag borde plugga istället för att sitta här.....

Av Malin Söderberg - 15 september 2007 17:53

Okej, nu gör jag ett försök till att starta en seriös blogg, får se hur jag lyckas :)


Bor alltså i Örebro nu, ska plugga till socionom i 3,5 år (är tanken). Är dock lite osäker på utbildningen och stället, men just nu kan jag inte riktigt tänka klart, så jag får ta dagen som den komer och så får tiden utvisa... Det har blivit så mycket på en gång; flytta hemifrån till ett nytt land, börja i en ny skola med massor med nya människor, vara utan familjen och pojkvännen. Jag har haft mina stunder då jag har trott att jag absolut inte ska klara det, men också mina stunder då jag har bestämt mig för att försöka. Men som sagt så kan jag inte riktigt tänka klart som det är just nu. Många, många frågor snurrar runt i huvudet... Men nu är jag i alla fall hemma på Åland, kom hem igår och stannar till onsdag. Det är härligt! så skönt att vara borta från all stress, sova i sin egen säng och äta mammas mat. Dessutom får jag träffa Jacob på tisdag :) det känns jättebra för det var snart tre veckor sen sist. Men men, som sagt får vi se hur det går med den här bloggen men jag ska göra mitt bästa och försöka uppdatera ofta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards