Alla inlägg under december 2007

Av Malin Söderberg - 31 december 2007 13:41

Fattar inte att  det är nyår idag. Hänger inte med alls. Herregud.... Vadå nytt år? redan? hmm.... Nåväl. Ikväll är det nyårsfest på solbacka. Men jag känner mig inte riktigt helt i form än, min förkylning vill liksom inte släppa helt. Halsen är i alla fall bättre, men nu har jag börjat snora och har huvudvärk hela tiden istället. Jaja, jag överlever nog kvällen. Men jag vågar inte ha några förväntingar på att det ska bli kul... dessutom kommer det väl att ta evigheter att komma hem eftersom det inte är det lättaste att få tag på taxi på nyår. Och det är väl ingen som är nykter och kör heller... eller?


Kanske man skulle ta och klä på sig snart... emmi ringde och väckte mig kvart över tolv idag men jag kom inte upp ur sängen förrän klockan två och jag har fortfarande inte orkat klä på mig, ojoj. Såå skönt att vara lat....

Har legat och kollat på vänner. Har precis kollat klart på hela första säsongen, 8,8 timmar. Haha. Ska fortsätta på nästa säsong imorgon hos Milla.. tihi.


Ja, det är nytt år imorgon då. Mycket kan hända på ett år, men det lustiga är man vet aldrig vad som verkligen kommer att hända. Detta år har varit rätt så händelserikt faktiskt. Har gått ur sos, varit till Grekland, flyttat till en helt ny stad och börjat en ny skola. Bland annat. Får se vad som händer detta år.... spännande. Eller kanske inte...

Orkar i alla fall inte ge nå tjafsiga nyårslöften som man ändå aldrig håller.

Bäst att vänta och se hur det blir istället.


Gott nytt år på er gott folk! och ta det lugnt ikväll... vi vill ju alla kunna välkomna det nya året utan att vara i allt för dåligt skick.  


Av Malin Söderberg - 30 december 2007 17:43

Åh, det är jobbigt att vara förkyld... orkar inte göra någonting..... bläääh.... men jag ska inte klaga, hellre förkyld än magsjuka!


Av Malin Söderberg - 29 december 2007 21:56

Ja, då var det lördag kväll då...  Hjälp, snart ska man tillbaka till Örebro! I och för sig är det över en vecka kvar, men ändå... äh, vill inte tänka på det.

Blev ingen Uppsala-resa idag inte... Ingen ville ju följa med mig. Åh, det är ingen som förstår mitt shopping-behov! Nåja, ska försöka fara upp till Uppsala och hälsa på Milla inom en snar framtid.  

Igår var Josefin och Mats och hälsade på och sen följde de och Anton med till Wirrans och käkade midag, det var skoj. Sen hann jag bara hem och så kom Sanna, Milla och Emma Ölund över och vi spelade spel. Bara för att Sanna är så nöjd så måste jag ju berätta att milla och jag förlorade alla gånger. Sådär Sanna, nu var det sagt :) Sanna och Emma for hem sen, men Milla blev kvar så vi kikade på film och sen drack vi te. Båda vi är förylda, stackars oss... dock är det ju hon som smittat mig, det lilla puckot. Fast jag går ju bara runt och kraxar som en kråka, nåt annat fel har jag egentligen inte.. förutom att jag är förkylnings-svag i hela kroppen också. 


Idag har vi i alla fall varit förkylda (och rätt så lata) tillsammans. Blev väckt halv tolv och for till Milla ganska snart efter att jag hade stigit upp. Vi var ut och gick, sen åt vi glass och sen for vi och simmade. Hann bara hem och äta middag och sen kom hon hit. Hon har introducerat mig för en teve-serie som jag aldrig har sett, nämligen Vänner (verkar rätt bra, men ingenting slår ju sex and the city!). Så ikväll har vi tittat på, jag vet inte hur många, men säkert åtminstone tio avsnitt... Något avsnitt sov vi bort, båda två... hihi. Det är inte lätt när man är förkyld och trött...  Men nu ska jag gå och laga mig lite honungsvatten och sen gå och lägga mig och titta på några avsnitt till av Vänner.


Saknar saknar saknar saknar saknar saknar saknar.....  

Lat

Av Malin Söderberg - 28 december 2007 12:58

Usch vad jag har varit lat de senaste dagarna... Har varit skönt, men har nog fått lite tråkigt då och då. Har i princip bara legat på sängen och sett på teve och läst. Vet inte hur många avsnitt av sex and the city jag har sett, men det är ju världens bästa program! Igår var jag i och för sig till stan en sväng, men det var inte länge. Skulle ju kolla om det fanns nån ledig klipptid, men det fanns det ju såklart inte. Så jag bokade en till nästa vecka istället. Men jag har faktiskt en liten anledning att vara såhär lat, är nämligen lite förkyld. Eller har bara ont och är hes i halsen, inte snuva eller hosta eller nåt sånt... lite konstigt. Men min hals mår inte alls bra och nu har jag ont i huvudet också. Jaja, det är iaf nåt att skylla på.


Jag är helt sjukt sugen på att fara till Uppsala och shoppa imorgon! Men i så fall måste man väl köra dit och mamma vågar inte det, och jag får inte köra hennes bil heller. Suck. Så det kanske inte blir nåt av det, men jag är galet shoppingsugen. Skulle behöva göra nåt efter dessa lata dagar. Men jag orkar verkligen inte åka till Stockholm heller, känns dom jag är där hela tiden fast jag bara är där korta stunder då och då. Å andra sidan ville Liz att vi skulle träffas imorron kväll och jag har inte överdrivet mycket pengar så det bästa kanske skulle vara att stanna hemma ändå. Ojoj. Aldrig är det lätt.


ikväll blir det i alla fall att spela spel eller se på film med åtminstone Milla och Sanna, kanske nån till.

Av Malin Söderberg - 26 december 2007 16:38

Jaa, idag har man inte gjort mycket. Har mest varit seg, förutom när jag var duktig och var ut på promenad med mamma i två hela timmar... vilket har lett till lite träningsvärk i benen, ajaj, ett starkt tecken på att man är otränad! Nåja, en dag som denna får man vara lite seg, är faktiskt trött. Igår blev det  först Jomala en sväng och sedan Dinos med tingel och emmi. Fast dom åkte hem rätt tidigt så jag blev kvar ett tag och umgicks med syster Josefin. Blev aldrig av att fara till Mariepark, lika bra det.


På tal om annat så fick jag en duschkräm som doftar choklad av lillasyster i julklapp, så efter man har duschat så går man runt och doftar och känner sig lite som en chokladpralin. Hihi. Mums!  


Ja, så mycket annat vet inte jag idag... vet inte vad som händer ikväll, inte så mycket antagligen. Lite tråkigt. Imorgon satsar jag på att klippa håret, om det finns nån ledig tid vill säga, eftersom jag fick presentkort i julklapp. det skulle vara väldigt skönt att bli av med lite risigt rufs!  

Av Malin Söderberg - 25 december 2007 15:03

God jul på er alla (lite i efterskott kanske, men bättre sent än aldrig). Då var även denna julafton över, och den såg ungefär ut som alla andra. Farmor och farfar var hit och åt julgröt på dagen, såg på Kalle Anka (ett måste), sedan julmiddag och sedan julklappar :) Fick inte så mycket speciellt men bra ändå. Fick en resväska på hjul (härligt, slipper ont i axlarna av allt släpande framöver!) och lite annat smått och gott.

Idag har det varit födelsedagskalas hos farfar som fyller 85 år. Har proppat i mig smörgåstårta och chokladtårta och sörplat lite för mycket kaffe, usch... Har lyssnat på diskussioner om bland annat golfbanor och föglötunnlar, man vet att man är hemma på Åland i alla fall... hihi. 


Åh, klockan är halv fem och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra ikväll riktigt. Har en biljett till Mariepark, men jag hatar egentligen det stället. Dock har jag ju vid något sinnesförvirrat tillfälle lovat Milla att följa med dit och hon vill jättegärna att jag kommer... Men jag funderar iaf på att börja på dinos och se vad det blir sen. Nej, det är inte lätt när det är svårt. 

Av Malin Söderberg - 22 december 2007 18:52

Wihoo, i övermorgon är det julafton! Tihi. Alltid mysigt.

Igår hade vi klassfest och det var faktiskt riktigt kul tyckte jag, kul på arken sen också... mycket folk som man kände. Liz till exempel, det var jättekul att se henne! Idag har jag varit i stan i princip hela dagen. Trodde att jag var klar med mina julklappar men när jag kom till stan så ångrade jag mig och köpte två till, haha. 

Sen fixat lite inför jul, pysslat lite smått med allt möjligt.  

Av Malin Söderberg - 21 december 2007 14:07

Ikväll blir det "klassfest" med gamla klassen från sos, ska bli skitkul! :)

Sen arken såklart. wihoo!  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards