Alla inlägg under mars 2008

Av Malin Söderberg - 31 mars 2008 22:03

När man har det jobbigt så är det guld värt med människor som finns där, stöttar och förstår. Det är ovärderligt, verkligen. Tack. Jag vet inte vem som skrev kommentaren till förra inlägget, men den värmde i alla fall... 




Av Malin Söderberg - 31 mars 2008 07:03

Jaha, då var man på väg tillbaka till Örebro då, en dag senare än tänkt. Och allt känns konstigt.. Men det är inte så konstigt heller för det är inte som förut. Jag känner mig lite som en nykläckt fågelunge som ska lära sig stå på egna ben... Det är tungt. Mycket tungt. 


Av Malin Söderberg - 27 mars 2008 22:07

Nu är jag äntligen nästan klar, var några timmars extra arbete men det fixar sig alltid. Lite småfix till bara... Men nu är jag väldigt trött, så ska jag krypa ner i sängen och sova tills Jacob kommer och kryper ner brevid mig senare inatt :)

Snodde en bild från Freja när vi badar vildmarksbad!  

Av Malin Söderberg - 27 mars 2008 15:55

Nu har jag tappat humöret totalt, är inte alls glad! Jag hatar datorer. Alltså nu började jag snart bli klar med hemtentan. Satt vid datorn och ändrade och fixade och vad händer inte när jag ska spara, jo ALLT försvinner! Hela alltihopa är helt borta... förbannat. Bara att skriva om alltså... Visserligen hade jag hunnit skriva ut lite som jag bara kan skriva av, men det jag hade ändrat och lagt till och så, måste jag ju skriva om igen. Satan satan. Dessutom har jag haft ont som aldrig förr i min stackars mun idag, efter att de hade lagat två hål och gett mig nån bedövning som tog så ont att jag bara ville gråta efteråt. Dåliga dag.

Av Malin Söderberg - 26 mars 2008 19:24

Idag har jag haft en ointressant dag. Inte för att mina dagar brukar vara särskilt intressanta, men idag har det verkligen inte varit intressant. Dom studer då jag inte har suttit och stirrat rakt fram så har jag pluggat. Ikväll har jag varit och simmat. Och i vanlig ordning har jag varit trött...


På tal om ointressanta saker så växer mitt hår som ogräs, och ser ut därefter också. Fy. Måste klippa mig!! någon som har en slant att skänka så jag har råd med det? det är ju inte direkt billigt... 

Av Malin Söderberg - 25 mars 2008 12:39

Om någon händelsevis skulle ha tråkigt eller bara känna sig lite extra sugen på att uppfinna något så har jag en trevlig idé: En tandläkarborr som inte låter som ett jetplan och som inte får det att kännas som att hjärnan blir omskakad några varv. Och medan ni ändå är igång så kan ni ju fixa fram ett bedövningsmedel som inte smakar skit. Jo, och gör det helst innan torsdag också, för då ska jag till tandläkaren igen. Förutom alla äckliga borrar och slangar och sugar och annat otrevligt så gick det nog hyfsat bra hos tandläkaren idag. Hon fixade tre hål brevid varandra direkt, varav två var stora och som har gett mig tandvärk. Efteråt var min kind bortdomnad ett par timmar men när det gick över ledde det till att jag fick lite satans ont istället. Så det är bara att knapra värktabletter... Men det kändes mycket mycket bättre att gå till denna tandläkare än de i Sverige, hon här var jättesnäll och tryckte inte ner mig i skorna och fick mig att känna mig som en idiot. Hon sa till och med att hon såg att jag borstade mina tänder bra!  Nåja, efter tanläkarbesöket blev det en sväng på staden med mamma och sen bjöd hon på lunch på Garaget. Dock kunde jag bara äta med ena sidan så det var lite knasigt, haha. Men nu är det hemtenta som gäller, hårda tag! Dock är jag ju så hiiimla trött.....

Av Malin Söderberg - 24 mars 2008 15:01

Imorgon bitti ska jag till tandläkaren och jag fasar faktiskt för det. Jag vet precis hur de kommer att klaga på hur hemskt det ser ut och hur dålig jag är på att sköta mina tänder, hur dyrt det kommer bli och ojojojoj. Inte roligt. Förmodligen kommer de att börja laga hål också, och det kommer inte heller bli kul. Jag hatar borrarna och slangarna och allt annat skit som de sätter i munnen. Ont tar det också. Huuuuuuh…..


Idag har jag satt igång med hemtentan på allvar. Nog för att det fortfarande är helgdag, men min hemtenta blir ju inte skriven för det. Och av erfarenhet vet jag ju hur trögt det går för mig att skriva på grund av mina kraftiga koncentrationssvårigheter, så det är lika bra att sätta igång direkt. Idag har det faktiskt gått oväntat bra (i någon timme i alla fall), men tid tar det, oavsett om man kan koncentrera sig eller inte.


För övrigt så funderar jag på att fixa en ny blogg, på blogg.se eller blogspot.com. Den här är ju så tråkig och ful och det går inte att göra nåt roligt med den heller… så jag tror det blir så. Bara jag kommer underfund med hur man fixar ett roligare utseende på nån av de andra så ska jag snart byta :)


Av Malin Söderberg - 23 mars 2008 12:40

Idag är jag trött igen... Tur att det är söndag så man har en anledning att ligga och inte göra någonting :) Igår badade jag vildmarksbad! Det var jävligt skönt, har aldrig gjort det förut. Först var jag och milla och emma till Jomala, men efter någon timme for vi till Tingel, hon hade nån slags vildmarksbads-fest. Var rätt mycket folk där ett tag men sen när de for vidare till stan och det det var bara några kvar så gick vi och badade. Det var hur härligt som helst att krypa ner i 40 grader varmt vatten när det var minusgrader i luften. Men just på grund av att det var så himla varmt så kunde vi inte sitta så länge, när man kom upp kände man sig lite som ett kokt spagetti. Men som sagt, skönt var det! Sen åkte jag hem och tuttade sött. Idag blir det nog slappa hela dagen, har sjukt mycket påskgodis som väntar på att bli uppätet :)

Ovido - Quiz & Flashcards