Alla inlägg under januari 2008

Av Malin Söderberg - 29 januari 2008 21:19

Ja, då var det gjort. Jag köpte träningskortet! Hihi.

Känns bra än så länge, men har ju bara hunnit träna en gång sen dess, idag alltså. Idag var det Step styrka, rätt jobbigt men ganska kul också. Nåja, nu är jag ju helt enkelt tvungen att börja träna mycket. Måste, måste, måste, måste, måste.


Har varit och pratat med vår studievägledare idag också. Kände att det kunde vara bra att prata om utbildningen med någon utomstående som inte känner mig och kan analysera mig på det sättet ;) men vi kom inte fram till så mycket mer än jag redan visste.. hon tyckte väl att det skulle kunna vara en bra idé att ta ett uppehåll i höst och komma bort från skolan för att se om jag fick annat perspektiv på det då än vad jag har nu, när jag är mitt uppe i det. Och så tyckte hon att det lät smart att jag skulle kunna läsa en kurs psykologi i höst. Det tycker nog i och för sig jag med, men det skulle vara tråkigt att lämna klassen nu när man börjar lära känna dem och tycka om dem, och vara tvungen att komma tillbaka till en helt ny klass med en massa nya människor igen.. men men, det tål att funderas på.


För övrigt mår jag lite dåligt ikväll, ont i magen och mår illa. Är dock bättre nu än för någon timme sen så jag hoppas det är på väg bort igen... Josefin i korridoren har magsjuka och faaaaaan om hon har smittat mig! Har inte lust med det till helgen när jag ska åka hem. Nej usch nej. Usch usch usch.

Av Malin Söderberg - 28 januari 2008 18:50

Alltså det är helt sjukt hur man kan tänka så mycket. Jag tänker verkligen extremt mycket, hjärnan går på högvarv från när jag vaknar på morgonen tills jag somnar på kvällen. Eller den går nog på högvarv då med, för jag drömmer så mycket hela tiden. Jag kan tänka på samma sak typ 100 gånger varje dag, trots att det är helt onödigt. Jag analyserar sönder allt och vänder och vrider på saker åt alla håll som det bara går. Tänker framåt och bakåt, funderar på varför jag inte gjorde saker annorlunda. Som om det skulle hjälpa... Varför varför varför kan man inte bara lägga ifrån sig saker som redan varit?! Det som har hänt har hänt och hur mycket man än vill kan man inte göra något annorlunda. Nej, man borde helt sluta analysera och fundera och grubbla och allt vad man nu gör, och istället bara gå på känsla. Ta dagen som den kommer, gör det som känns bra. Vara lite mera spontan! Då skulle nog allt bli bättre än när man ska fundera över något tills man bara vill spy på det eller gå och lägga sig, dra täcket över huvudet och vakna upp om ett tag när allt har ordnat sig och det inte finns flera frågor kvar att fundera över. Men tyvärr kommer det aldrig att hända, alltid finns det nåt att fundera på, det är lika bra att inse. Men jag undrar verkligen... varför är det så jävla SVÅRT att inte tänka och bara vara?! Skulle vara kul om någon skulle ha ett bra svar på det.


På tal om att fundera så håller jag nu på funderar över om jag ska köpa ett träningskort eller inte... Jag har i och för sig aldrig varit någon träningsmänniska. Men när jag har provat på lite olika saker den senaste veckan så har jag faktiskt gillat det. Och man borde ju som sagt börja röra på sig mer, annars slutar det illa. Men det kostar ju 590 kr,frågan är om det är värt det och om jag kommer använda det tillräckligt. Åh, fundera fundera fundera......



Av Malin Söderberg - 27 januari 2008 20:21

Synd att helgerna går så fort... Men det har, som jag förutspådde, varit en bra helg. Klassfesten i fredags var riktigt kul! Det blev förfest, utgång till Kåren och efterfest. I lördags blev det stan hela dagen, kom ju såklart inte upp i tid för att hinna med bussen som gick till det där köpcentret. Men men. På kvällen var vi mest sega, låg och kollade på tv, käkade godis och pratade. Men helt plötsligt vaknade vi till och började med riktiga diskussioner som handlade om allt ifrån Antarktis och dinosaurier till socialbidrag, politik och demokrati. Haha, det var intressant. Idag har vi varit ut på långpromenad och efter Milla hade åkt hem vid halv fem så har jag städat korridoren, varit och tränat (känner mig lite duktig eftersom jag har varit och tränat hela 4 ggr denna vecka) och träffat Emmi.

Så, nu vet ni vad jag har gjort i helgen.


Av Malin Söderberg - 25 januari 2008 17:12

Wiie, den alltid så efterlängtade dagen är här igen. Idag har jag och Emelie varit duktiga igen, och idag var det latinogympa som gällde. Men det var faktiskt skitskoj! Roligaste hittills. Skulle gärna gå varje fredag, men jag är ju inte här allt för ofta på fredagar...

Sen har jag pluggat lite, men den biten hoppar vi över för det är så jävla tråkigt. Ikväll däremot, hoppas jag på roligheter! Vi har nämligen vår första klassfest. Dessutom kommer Milla hit för att umgås med mig i helgen. Så hon får helt enkelt ta och leka att hon går i min klass och följa med på klassfesten. Tror och hoppas att det kan bli en riktigt rolig kväll! Dock kommer ju inte alla att komma på festen eftersom vi är 35 pers i klassen... men man får ju hoppas att hyfsat många kommer i alla fall. 

Imorgon ska jag och Milla ge oss ut på okänt vatten och utforska ett nytt shoppingcenter här i Örebro. Har aldrig varit dit så jag vet inte riktigt hur man hittar, men det löser sig alltid. Det blir nog braaa. 

Ha en skojig helg nu alla, det ska i alla fall jag ha! (hoppas jag) 

Av Malin Söderberg - 24 januari 2008 19:57

Jag älskar älskar älskar när det är stor-rea på kläder. Man kan göra så fina fynd ;) Hihi.


Idag: tråkig föreläsning två timmar, men den var så dålig så jag drog hem efter halva. Har också pluggat lite och varit till stan med emmi. Inte särskilt speciell dag alltså....

Igår: Skola hela dagen. Sen funky aerobics. Haha, gick ju inge vidare med min svindåliga koordination, men det var faktiskt rätt kul ändå. Inte såå fysikst utmattande dock, var mest upptagen av att hålla koll på alla rörelser åt höger och vänster och upp och ner hela tiden. Håhåjaja. 

Sen film med Emmi och Emelie.


Jag vet egentligen ingenting av värde, bara skriver ändå för att. Är ledig imorron, skönt.  




Av Malin Söderberg - 22 januari 2008 19:02

Gissa vad jag har gjort idag?!

'Ni kommer aldrig tro det........ *trumvirvel*...... jag har varit och tränat! Är "prova på-vecka" på universitet, så man får gå gratis på alla träningspass. Därför bestämde jag och Emelie oss igår för att passa på och vara lite duktiga, när det en gång är gratis liksom. Så idag har vi varit på basgympa. Haha, jag och Emelie och en massa tanter! Lite töntigt, jag vet. Men det är ju alltid bra att röra på sig på nåt sätt ;) Men det var faktiskt inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle vara att träna lite... Det var faktiskt riktigt skönt att röra på sig lite. Dock insåg jag en sak. Jag är Sämst(!) på att koordinera mina rörelser. Totalt jävla värdelös. Eller jag har alltid vetat att jag inte är bra på koordination, men idag insåg jag verligen att jag är läskigt dålig på det. Hoho. Jag fattar inte vad det är som är så svårt, men jag kan verkligen inte få ihop armar och ben på samma gång till en vettig rörelse, benen flyger åt ett håll och armarna åt ett helt annat. Tusan tusan. Och värst är det när man ska göra nåt med höger arm och vänster ben på samma gång, det är helt dömt att misslyckas. Men jag var ju tvungen att skratta åt mig själv, måste ju mest sett ut som en sprattlande fisk eller nåt. Undrar hur det ska gå imorron, när vi ska gå på "funky aerobics", för det handlar ju verkligen om koordination. Jag fasar.....


Har varit ledig idag, föreläsningen blev inställd. Skönt.  

Av Malin Söderberg - 21 januari 2008 12:23

Började ny termin idag. Fattar inte riktigt att jag har gått en termin redan.. bara sex kvar då. Hmm. Nåja, har ingen motivation för nästa termin som det känns nu. Ingen motivation alls faktiskt... ska handla om utredningar och handläggning av ärenden och sånt skit... låter mest tråkigt och jobbigt. Massor att läsa, bara att börja redan idag. Suck. Kan inte sluta tänka på hur många 100 gånger roligare det skulle vara att läsa psykologi. Ojoj, vad ska jag göra?! Jag vet inte nåt just nu känns det som... åh, hjälp.


Nåja, jag vet i alla fall vad jag ska göra idag. Måste gå och köpa tråkiga böcker, börja läsa, gå till ÖBO och säga att dom kommer och fixar mitt handfat som läcker och gå och köpa toapapper. Ska nog försöka gå ut på en promenad också tror jag bestämt.


Blev ju inget besök till Uppsala i helgen i alla fall, trist. Såna där gånger, då det blåser massor, blir man bittert medveten om att man bor på en liten jävla ö mitt ute i havet. Gah.. Ja, jag känner mig faktiskt lite halv-bitter idag.  

Av Malin Söderberg - 18 januari 2008 18:37

Nu har jag kommit fram till att det måste verkligen bli ett slut på det här. Jag är så himla onyttig! Äter alldeles, alldeles för mycket skit och rör på mig alldeles, alldeles för lite. Jag borde skämmas. Måste faktiskt skärpa mig. Nu ska mitt nya snacks bli nötter och russin… typ. Och jag måste börja gå ut och gå mera (Ja, jag vet att promenader inte är någon träning, men vad ska vi stackare, som känner att träning inte är något för oss, göra annars?! Man måste göra det bästa av situationen helt enkelt. Har förresten inte råd med något träningskort). Kan dock inte sluta helt med onyttigheter, måste ju få äta choklad och chips någon gång, annars går det aldrig! Borde börja med bättre mat också, men det är så dyrt om man ska ha nyttig mat hela tiden så det har jag inte råd med…. Men nu ska jag alltså försöka bättra mig på riktigt (ja, jag vet att jag har tänkt så 100 ggr förut och har klarat det högst en vecka). Men jag tänkte så här, att om jag skriver detta nu så att alla ni kan läsa det och sedan uppdaterar lite då och då hur det går för mig, så måste jag ju fixa det! för annars får jag skämmas för er läsare… Eller hur?! Säg att jag får skämmas!  Och om jag skriver att jag faller tillbaka i mitt onyttiga liv så skulle det vara snällt om någon skulle vara vänlig och skriva en peppande kommentar åt mig så att jag kanske klarar det! :)


Och nu är jag äntligen klar med den där FÖRBANNADE hemtentan. Tror dock inte att jag har helt rätt på en enda fråga och helt åt helvete fel på vissa frågor, men vad kan man göra när man inte fattar frågorna och svaren VÄGRAR stå i böckerna. Jaja, orkar jag verkligen inte bry mig mera, det får bära eller brista nu helt enkelt… men ni kan ju hålla tummarna för att jag får godkänt, skulle få psykbryt om jag skulle vara tvungen att skriva om den.


Har, förutom pluggat, städat mitt rum och packat idag. Skönt att inte vara tvungen att komma tillbaka till mitt äckliga rum och snubbla över sju miljoner dammråttor när man kommer hem nästa gång! Men jag fattar inte riktigt hur jag ska få med alla saker till Örebro nu, det är ju sjukt mycket. Men så har jag ju varit hemma ett tag också… Ja, det känns verkligen som jag har varit hemma riktigt länge nu. Konstigt. Men men, nu blir jag ju där i två veckor i alla fall =) Hade ju tänkt åka upp till Uppsala och umgås med Millis imorgon, innan jag beger mig till Örebro på söndag... men nu vet jag inte riktigt hur det går med detta på grund av stormen de lovar... Hmm. 

Nåja, nu ska jag lägga mig bekvämt på sängen, ladda upp med fruktsallad (har börjat mitt nyttiga liv redan) och se på Vänner hela kvällen. Nice!

Ha en trevlig helg! 

Ovido - Quiz & Flashcards