Alla inlägg under juli 2008

Av Malin Söderberg - 30 juli 2008 12:25

Idag är det rätt nice på jobbet, sitter och äter choklad och läser bok. Inte helt fel :) Och imorgon är det dags för lön, inte alls fel det heller! Snarare mycket efterlängtat eftersom jag sen i lördags haft 18 cent på kontot. Dock har jag räknat lite och insett att över halva lönen kommer gå till skulder och räkningar. Sen kommer det ju alltid en massa oväntade kostnader hit och dit, och när jag ska flytta har jag en lista på en hel del saker som behöver köpas också. Och sen är det ju så att det börjar bli dags att shoppa höstkläder, ska med mams och syster till Finland på en shoppingtur om några helger så jag måste ju givetvis avsätta en del pengar för det. Alltså har jag inte mycket pengar alls att röra mig med - måste snåla denna månad också...


Av Malin Söderberg - 29 juli 2008 10:35

Ibland känner jag mig faktiskt lite trasig. Inte i psykisk bemärkelse, utan fysisk. Detta gäller vissa kroppsdelar såsom fingrarna, handlederna och nacken... och andledningen är att jag håller på knakar sönder mig själv. Jag vet inte hur många gånger om dagen jag knäcker och krasar mina stackars fingrar, handleder, tår, armar, knän, nacke och allt som jag bara kan knaka. Detta har jag hållit på med i flera år, och det sätter sina spår. När jag ligger stilla och ska sova hör jag ibland hur det krasar lite i min nacke och jag kan inte ligga för länge med huvudet i samma ställning utan att få ont. Jag kan inte hålla i pennan och skriva för länge för då får jag för ont i fingrarna och när jag skriver på datorn får jag ont i handlederna efter en stund. Jag är rätt säker på att detta är självförvållat... jag förstör mig själv! Men inte kan jag sluta heller, det är som nån slags beroende som jag också ofta gör omedvetet... ojoj, fortsätter det såhär så kommer det sluta illa och jag kommer behöva gå hos nån sån där vad-det-nu-heter som hjäper en att träna upp kroppsdelar. Eller nåt.

Av Malin Söderberg - 27 juli 2008 18:45

Jag fattar inte vad det är med söndagar, alltid är man lika trött. Jag bestämde mig efter mycket om och men att köra igår kväll, och var hemma vid halv tre. Så jag tyckte att jag inte skulle vara så fasligt trött idag, men nejnej. Hade tänkt att jag skulle hinna göra lite allt möjligt som jag annars inte orkar, som att reda upp lite papper, dammsuga, fara ut och springa mm. Men nu har jag just sovit i två timmar igen. Åh. Rockoff är slut nu i alla fall, rätt skönt ändå. Nio dagar räcker bra. Efter Rockoff igår var det den vanliga visan med Dinos och Indigo men det var så äckligt mycket folk så man kom knappt fram, så vi for hem rätt tidigt. Det var skönt, är rätt så säker på att vi ändå inte missade nånting.


Idag har jag varit på födelsedagskalas till Jacobs lillasyster Linn. Var ju ett bra tag sen man var dit ut.. Trodde att det skulle bli rätt jobbigt och att det skulle kännas konstigt, men det gjorde faktiskt inte det. Jacob var inte hemma heller så. Men det var kul att träffa hans familj igen, jag har faktiskt saknat dem. Och jag kände mig väldigt välkommen, när jag steg ut ur bilen kom Linn rusandes och hoppade upp i famnen och vägrade sluta krama mig på en bra stund, så det kändes jättebra att hon blev så glad :)


Av Malin Söderberg - 26 juli 2008 13:07

Guuud vad varmt det är idag! Man kan ju knappt vara ute.. Nej, inte ska man ju klaga när det är det här man har längtat efter. Men ändå, man dör ju nästan bara av att gå ut.


Idag har jag och Milla varit en sväng in till staden för att jaga lite prestenter, det är visst födelsedagstider nu.. Jag hatar verkligen att köpa presenter, det är skitjobbigt! Julklappar däremot älskar jag att köpa, fattar inte riktigt varför eftersom att det går ut på ungefär samma grej. Konstigt, men så är det. Men anledningen till att jag hatar att köpa presenter är att jag har så dålig fantasi och jag tror aldrig att personen i fråga ska bli nöjd. Nåväl, idag har jag jagat presenter åt Jacobs lillasyster Linn, som fyller år imorgon. Efter mycket irrande och suckande runt omkring fick det bli en parfym. Nog använder man väl parfym när man är tolv?! Kikade även lite efter något åt emmi, men utan framgång.. Där har jag nåt att fundera på. 

Det är mycket lättare att köpa presenter i Sverige! Det finns ju liksom lite mer utbud där.. Och på tal om presenter och födelsedagar så ska det inte glömmas bort att jag själv fyller år om en vecka :)


Ikväll har jag lovat pappa att följa med honom till Tjudö Vingård. Är tydligen en massa folk (då menar jag gubbar som jag inte har nån aaning om vem är) som är bjudna dit på mat och rundvandring. Ska få struts till middag... Tror verkligen inte att det kommer bli kul men jag följer med pappa ändå bara för att vara snäll (och liiite för middagen) eftersom mamma inte kunde följa med och han inte ville gå ensam... Nåja vi får se vad det blir. Sen blir det Rockoff igen, sista kvällen nu. Den stora frågan är bara om jag ska köra eller inte?! 


Av Malin Söderberg - 25 juli 2008 13:37

Håkan Håkan, underbara Håkan. Sååå bra han var igår! Han är fantastisk, vad kan man annat säga? Så fina låtar, och så jävla bra helt enkelt :)

Innan dess såg vi Mamma mia på bio, den var bra den med.

Sista Rockoffhelgen nu då. Innan vi drar in till staden ska vi hem till Sofia en stund och efter Rockoff blir det väl Indigo och Dinos och det där vanliga igen. Samma sak som alla andra helger, jo. Nu är det tredje fredagen i rad som jag jobbar sent... det är rätt jobbigt, man håller alltid på stressar sönder sig (nänä, men nästan iaf) när man kommer hem och ska iväg sen igen. Duscha, äta, fixa sig, fara, skynda, skynda, skynda... håhåjaja.  


Av Malin Söderberg - 24 juli 2008 15:04

Kom just på att jag hade namnsdag i förrgår. Oj, va tråkigt att det glömdes bort :) Eller nä. Jag förstår faktiskt inte grejen med namnsdagar. Varför ska man firas för att man heter ett speciellt namn?! Alla har ju ett namn, så vad är grejen? Och jag undrar och funderar, varför firar man namnsdagar överhuvudtaget? Varifrån kommer det? Någon som vet får gärna upplysa mig. Nä, jag har aldrig och kommer aldrig att fira eller överhuvudtaget bry mig om namnsdagar. Men vissa tar det seriöst och firar med presenter och tårta och hela köret. Hmm.


Men på tal om trevliga saker så var det in en snäll tant för en stund sen som gav mig och Milla en hel ask med godis :) Bara för att vi har hållit hennes post här i några veckor. Sånt gillar vi! Mer såna kunder, tack. Istället för såna som bara klagar och gnäller...

Av Malin Söderberg - 24 juli 2008 10:02

Nu har det ju helt plötsligt gått och blivit riktig sommar med värme och strålande sol och allt det där, sådär som man vill att det ska vara på sommaren. Men det missar man ju i princip helt när man sitter instängd här hela dagarna långa. Visst, man kan vara ute på kvällarna och det är ju riktigt mysigt med fina och varma sommarkvällar, men kan ju inte sola eller nåt sånt. Lite trist. Men man får hoppas att det håller i sig så man kan avnjuta det i helgen i alla fall!


Igår kväll orkade jag inte med Rockoff, men det var ändå inget sevärt. EMD och Amy Diamond, inte särskilt intressant nej. Var till Emmi en stund istället. Ikväll däremot blir det lite stressigt, dirket efter jobbet ska jag iväg till stan och gå och kolla Mamma mia på bio. Sedan blir det troligtvis pizza nån stans och sen är det dags för den efterlängtade Håkan Hellström! :)

Av Malin Söderberg - 22 juli 2008 15:08

Rockoff igår igen då, och igår var det Lillasyster som var kvällens huvudband. Det var fullt ös och publiken rockade för fullt, även vi. Även om jag inte har lyssnat särskilt mycket på dem förut, visste knappt vilka de var, så var det kul ändå. Ikväll är det Magnus Uggla och vi ska väl dit igen, men det blir nog inte lika mycket rockande idag... möjligtvis lite allsång :)

Ovido - Quiz & Flashcards